ورکشاپ آنلاین BIG PICTURE EventStorming

ورکشاپ آنلاین BIG PICTURE EventStorming

سلام خدمت همه عزیزان و همراهان گرامی

یکی از مهمترین تاکیدات در رویکرد Domain-Driven Design همکاری و مشارکت فعال و سازنده بین تیم توسعه و تیم محصول جهت پر کردن خلا و گپ بین کسب‌و‌کار و IT است. به گونه‌ای که موفقیت و یا شکست در استفاده از رویکرد DDD بر میزان موثر بودن این مشارکت بسیار وابسته است. الگوهای استراتژیک(Strategic Patterns) DDD همگی جهت تسهیل همین امر معرفی شده‌اند. پرکردن این خلا نه تنها در رویکرد DDD که در هر رویکرد چابکی دیگری نیز مورد تاکید و تمرکز فراوان بوده و هست. Collaborative Modelling الگویی برای تمام فعالیت‌ها و پرکتیس‌هایی است که این روزها در جامعه DDD بسیار بر سر زبانها افتاده است.

رویکردهای مختلفی در این سال‌های اخیر جهت برگزاری هرچه بهتر و مفیدتر Collaborative Modelling ارائه شده است. رویکردهایی از جمله EventStorming یا Domain Storytelling و … .

نظر به اهمیت Collaborative Modelling در طراحی محصول، در نظر داریم در قالب یک سری جلسات آنلاین با محوریت Collaborative Modelling، روش‌های مدرن‌تر را بصورت آنلاین برگزار کنیم. در این جلسات آنلاین روش‌هایی مثل EventStorming، Domain Storytelling،  Event Modelling و User Story Mapping و سایر روش‌ها را با همدیگر پرکتیس می‌کنیم. در این جلسات فرصتی بدست می‌آوریم که بصورت عملی هر کدام از این روش‌ها که این روزها بسیار در مورد آن می‌شنویم را تمرین کنیم و همچنین امکان مقایسه آنها را نیز بدست می‌آوریم.

در اولین جلسه از این سری جلسات روش EventStorming  را تمرین می‌کنیم. 

معرفی کارگاه اول:

در این کارگاه آنلاین تمرکز بر روی روش Big Picture EventStorming است. ابتدا یک دامنه از یک شرکت فرضی را معرفی و به صورت مختصر بررسی می‌کنیم. سپس با مشارکت همدیگر تلاش می‌کنیم که به یک درک مشترک از big picture دومین مورد نظر درست پیدا کنیم. در پایان این کارگاه مشاهده خواهیم کرد که چگونه روش EventStorming به ما این امکان را می‌دهد که در یک زمان بسیار کوتاه و با یک رویکرد ساده فضای مسئله، چالش‌ها و ابهامات موجود در دومین، نقاط قوت و ضعف محصول و همچنین Business Capability های محصول رو می‌توانیم بدست آوریم. منبع غنی‌ای از زبان مشترک فراگیر(Ubiquitous Language) از طریق همین روش به دست می‌آید.

تاریخ برگزاری: 25 آبان 1402

ساعت: 16 الی 18

بصورت آنلاین.

برگزار کننده: مکتب‌خانه DDD

ثبت نام رایگان می‌باشد.

ثبت نام از طریق لینک زیر:

https://docs.google.com/forms/d/1yWr4WzFjP4QOBWIc2eGf-J5MswDtCcM1acv8PxUqLC8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *